حضور مرکز مطالعات و تحقیقات نستوه در نمایشگاه هفته پژوهش

 به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی ديشب با سخنرانی علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، عباس شیخ الاسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و دبیر استانی ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری و هم چنین ابراهیم واشقانی فراهانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
برای حل معضلات کشور به بیگانگان نیازی نيست


علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در این مراسم ایجاد تعامل میان دستگاه های اجرایی و نهادهای پژوهشی را از اساسی ترین اهداف نمایشگاه پژوهش و فناوری استان دانست و عنوان کرد: برای حل معضلات اجتماعی و رسیدن به جامعه ای ایده آل، توجه به دستاوردهای پژوهشی حوزه های علمیه از سوی دستگاه های ذیربط اهمیت دارد.
وی با تأکید بر پیوند ناگسستنی پژوهش و پیشرفت آن، گفت: نمایشگاه پژوهش و فناوری، جشنواره بزرگ علم و پژوهش و عرصه ای برای بروز و ظهور ظرفیت های دانشی و پژوهشی پژوهشگران اين استان است.
رشیدیان با تمجید از همکاری های به وجود آمده میان دانشگاه ها، مراکز علمی، حوزه های علمیه و سازمان های اجرایی و عمومی کشور، تصریح کرد: با توجه به گسترش تعاملات نهادهای مختلف، امروز برای حل معضلات کشور به بیگانگان نیازی نداریم.
استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: مستکبران و مخالفان توسعه و پیشرفت متوازن جهان، مانع دسترسی آزاد جوامع مختلف به علم و دانش می شوند، ولي پیشرفت های علمی کشورمان از جمله در صنعت هسته ای نشان می دهد که ما از ظرفیت پیشرفت و توسعه از طریق اتکا به پژوهشگران داخلی برخورداریم.
پژوهش زمانی مفید است که گره ای از جامعه باز کند
دکتر عباس شیخ الاسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و دبیر ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی نیز با بیان این که ما در حال گذر از مرحله تولید مقالات علمی پژوهشی به مرحله تولید علم هستیم، تأکید کرد: مقالات و پژوهش ها زمانی مفید و ارزشمند هستند که گره ای از جامعه یا صنعت را باز کنند.
وی همکاری نهادهای استانی در برگزاری نمایشگاه را عاملی برای هم افزایی بیشتر دانست و افزود: پیوند میان نهادهای علمی و پژوهشی، صنعت و جامعه و دستگاه های اجرایی، عاملی برای پیشرفت سریع تر کشور است.

در این نمایشگاه که با حضور مراکز علمی و پژوهشی برگزار میشود مرکز مطالعات و تحقیقات نستوه به ارائه آخرین دست آورد های خود میپردازد

منبع: مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان